پایداری همومورفیسم ها،مشتقات و معادلات تابعی بر جبرهای باناخ

پایان نامه
چکیده

شامل تعاریف پایه ای مورد نیاز، همچنین مطالعه مسائل مربوط به پایداری هایرز-اولام بر همومورفیسم ها و مشتقات روی برخی از جبرهای باناخ و مباحث مربوط به پایداری همومورفیسم ها و مشتقات سه تایی روی برخی از جبرهای باناخ خاص می باشد.

منابع مشابه

پایداری معادلات تابعی روی جبرهای باناخ ناارشمیدسی

این پایان نامه شامل 5 فصل می باشد که به پایداری معادلات تابعی و همریختی ها و مشتق ها در فضاهای مختلف می پردازد که مهمترین این فضاها فضای جبرهای باناخ ناارشمیدسی می باشد و همچنین معادلات جدیدی معرفی شده اند که به حل آنها می پردازیم.

15 صفحه اول

جبرهای باناخ انقباض پذیر

فرض کنید یک جبر باناخ باشد. ما نشان می دهیم که اگر یک ایده ال انقباض پذیر ازیک جبر باناخ باشد آنگاه برقرار است. سپس وجود یک خود توان می نیمال مرکزی را در یک جبر باناخ انقباض پذیرکه یک تابعک ضربی نا صفر روی آن موجود باشد ثابت می کنیم. همچنین مفهومb- انقباض پذیری و یکی از فرم های معادل آن را معرفی می کنیم و با مثالی نشان می دهیم که b- انقباض پذیری به طور اکید از انقباض پذیری ضعیف تر است.

متن کامل

نگاشت‌های نگهدارنده جفت‌های عملگری باناخ روی جبرهای عملگری

فرض کنید ‎$mathcal{B(X)}$‎ جبر شامل تمام عملگرهای خطی کران‌دار روی فضای باناخ ‎$mathcal{X}$‎ و ‎$phi:mathcal{B(X)}longrightarrow mathcal{B(X)}$‎ یک نگاشت جمعی دوسویی باشد که جفت عملگری باناخ را از دو طرف حفظ می کند. در این مقاله، نشان می دهیم که به ازای هر ‎$A in mathcal{B(X)}$‎ و ‎$x in mathcal{X}$‎، اسکالرهای ‎$alpha‎ , ...

متن کامل

پایداری معادلات تابعی روی فضاهای 2-باناخ

در این رساله ابتدا قضیه ی پایداری هایرز-اولام معادله تابعی فیبوناچی را بیان می کنیم. سپس چند قضیه ی نگاشت های تقریباً جمعی را روی فضاهای 2-باناخ و نتایج مرتبط با آن بررسی می نماییم. در ادامه چند قضیه ی همریختی های تقریبی را روی 2-جبرهای باناخ ناارشمیدسی اثبات می کنیم.

15 صفحه اول

پایداری همومورفیسم ها و مشتق های ژوردان روی جبرهای باناخ وجبرهای سه تایی

در این پایان نامه تعمیم پایداری هایرز-اولام مشتق های ژوردان سه تایی را روی روی جبرهای باناخ سه تایی و پایداری مشتق ها و مشتق های ژوردان n-تایی معادله تابعی ینسن تعمیم یافته را روی جبرهای باناخ n-تایی بدست می آوریم. همچنین ابرپایداری و پایداری *j-همریختی های بین *j-جبرها را به روش نقطه ثابت بررسی می کنیم و سپس پایداری سه معادله تابعی را در فضای نرمدار ناارشمیدسی ثابت می کنیم.

15 صفحه اول

پایداری معادلات تابعی ترکیبی دوتایی روی فضاهای شبه باناخ

در فصول این پایان نامه علاوه بر معرفی و حل عمومی تعدادی معادله تابعی اثبات پایداری آن ها در فضای باناخ- شبه فازی باناخ و گروههای آبلی r-بخشی گنجانده شده است.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان فارس - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023